PELABUR EMAS PERAK

April 3, 2011

Percubaan pertama~choc chip muffin by me..

Assalamualaikum sumer..tgh buat ape tu..dah mamam?...

ok entry kali ni nak cita pasal activiti semalam yg hangat..dr minggu lepas budak budak tu mintak mama suh buat muffin..aku bukannya reti sgt nak buat mufin ni,bukan ape tkut tak jadi..tp ku gagahkan jua..tak sampai hati anak dah mintak..buat jugakla akhirnya..mana dapat resipi?google je..tup tup jadi..wallahh...marvellous..




hehehe..mmg best dpt pujian dr suami dan anak anak..sumer suke sgt..aiman cakap nnti mama buat lagi tau..hurm yolah tu..takde makna nak buat selalu,tak elok tuk diet mama ..byk karbo..manis lagi.sebulan sekali leh la buat.

ok la ni nak bg resipi la ni...sharing is kering kaedahnya..

bahan A

tepung naik sendiri..1 3/4 cwn
serbok koko 1/2 cwn..
gula kastor 1 1/2 cwn

bahan B

telor 1 bj(pukul ngan garpu je)asingkan..
susu segar (aku pakai susu coklat dutch lady)3/4 cwn
minyak masak 1/4 cwn
esen vanilla 1 sudu kecil
choc chip 3/4 cwn

cara cara

1)masukkan bahan A dlm bekas atau mangkuk besar pastu gaul sebati..gaul ngan senduk sahaja

2)pastu buat lubang di tengah tengah pada bekas tadi dan masukkan bahan B..

3)pastu gaul sebati guna senduk kayu,gaul dalam 4 ke 5 kali saja..jgn telebeh gaul..

4)yg last sekali masukkan 3/4 kedalam bekas muffin

ok tu je senang sajork..tak payah guna mixer sumer,bancuhan muffin ni mmg pekat tau..jgn risau..
ok selamat mencuba..

4 comments:

shaz said...

wah sedapnya...nak jugak. sumpah aku blur klu nk buat wpon ko dah bg caranya.hehe

kAmi dAn mEreKa!! said...

nampak sedap la kak,
kite pernah nak cube buat muffin,
tapi tak pernah menjadi, hehe =

mama tims said...

shaz~ape yg ko blur tu..meh bg tau aku...

mama tims said...

kami&mereka~oo..yeke..cuba la yg ni pulak mesti jd kot..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...