PELABUR EMAS PERAK

April 13, 2011

BEN ASHAARI BICARA KASIH AYAH



assalmualaikum..

harus joint segmen ni..br je suruh ben wat segmen baru..laju je dia buat...nak join klik sini

*********************************************************************

ayah...ayah aku masih bekerja lagi,dah umo 64 thn pon masih kuat bekerja lagi..kerja sebagai jurulatih pasukan sepaktakraw di MSN..bg peminat sepak takraw mesti kenal..ayah aku ni,sebab dia seorang pemain sepak takraw wakil malaysia tahun 70an dan 80 an..mmg ayah sibuk dulu..time aku kecik mmg selalu di tinggalkan sebab ayah selalu travel luar negara..tp aku sgt kagum ngan dia..sampai sekarang still kuat tuk excersise..Alhamdulillah..ayah masih sehat..

zaman anak dara lak..ayah selalu marah kat akusebab aku suka kuar sana sini..yelah time ank dara mana leh kuar sesuka hati..skang ayah dah ada 13 cucu..anak kakak aku 8,aku 4 abang 1..tp aku ayah marah ada sebab,dia taknak ank dara dia jd mcm berpeleseran..bila dah kawen n ada ank br aku paham kenapa dia buat camtu,tuk kebaikan ank sebenarnya..

zaman 70an dulu ayah bekerja sebagai driver lori bawak minyak bp(skang bh petrol)..ayah gigih mencari rezeki tuk kami semua..tp sekarang kurang sket ayh byk berehat..cuma jd jurulatih tu seminggu 2 kali je..walaupun aku jarang dapat bersama2 ngan ayah dek kerana duduk berjauhan,tp aku selalu igt kat dia dan sayang dia,sama mcm mak aku jugak..
so..bg aku cara nak mendidik anak kita ialah kita kene didik sedari kecil lagi..kita yg mencorakkan warna anak kepada anak kita..kepada anak anak zaman sekarang hargailah ayah anda,sebelum dia menutup mata..kasih ayah tak kan putus mcm kasih antara boyfren n girlfren..mak kita syg kita cr lain dan ayah syang kita cara lain..kadang kadang dia tak tunjuk,tp dia sayang kat kita sebenarnya..walaupun aku dah beranak pinak..ayah masih panggil aku ADIK...tu yg tak dapat nak hillangkan..

ok sekian sahaja..wassalam...

9 comments:

Chekgu Azrine said...

tak sempat la nak join.. huhuhu

Dekcik said...

singgah lah blog dekcik..
bce ngah penuh hayati..

http://sweetchoc91.blogspot.com/2011/04/ben-ashaari-bicara-kasih-ayah.html

mas saari said...

singgah baca entri tentang ayah!
begitulah pengorbanan seorang ayah..

ainnoraini said...

pengorbanan seorang ayah...
selagi dia masih ade hargailah n sayangilah...

bile dia tak de kite akan merinduinye...mcm tu la saya rase...bile pergi tak kembali lagi...

fashah84 said...

salam..

kasih ayah sampai ke syurga..tiada duanya..

MyMye MyMya said...

Singgah sini baca entri :D

Hazrina Erin said...

ayah adalah yg terbaik!^^

mari2 singgah^^
http://whenisaidsomething.blogspot.com/2011/04/ben-ashaari-bicara-kasih-ayah.html

Cik Cempaka said...

haiiii...

nice entry...
^^

fRaMe+LenSeS said...

tade yang lebih tacing dari kisah Ayah dan Mama.

Nadh sayang ayah nadh jugak.. ;)
Salam singgah salam ziarah dari nadh..
kita jadi anak soleh solehah untuk Ayah ye. yang mendoakan kebahagiaan depa dunia dan akhirat..

Nadh datang melawat ni.. ;)
kisah anak Ayah Budak Nakal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...