PELABUR EMAS PERAK

July 23, 2011

Misi dan modus operandi hari ni.....


Assalamualaikkumm..

Hari ni adalah hari yg memenatkan bg saya sebab tgh melancarkan misi dan modus operandi ke atas umah...
Ni stok berbulan punyer tak kemas umah secara besar besaran....stok habuk dah
tebal 3inci..eh tak lah tipu je..heheh..tp habuk still ade..
penat nya jgn ckp lah..lagi pulak kalau kita dah kemas seminit...lps seminit macam kapal
karam balik..hishh..rasa nak mengamuk satu umah tu biar jiran semua dengar..
ape tak nya..budak2 tu langsung tak reti dok dendiam..baru je kemas dah berselerak balik..
grrrrgg..ni baru tingkat bawah jer...blum masuk fasa kedua yakni tingkat atas..pengsan!!
kalau camni..tingkat atas mmgu depan jelah..
nak kena buat chek list kalu camni..biasanya ari2 aku kemas umah,tp itu kemas ala ala
manja je,sapu sapu mane yg patut,vacuum..tp arini lain..kalau buat satu hari mmg tak sempat..mmgu depan nak pose dah lagi la fenat..


cik google thg mop


fenat tau mggu depan sambung misi kat atas, master bedroom,bilik anak2 n hall..hadoi..korang sumer cemana..dah jlnkan misi mcm saya?...opps...yg ada bibik abai kan jelah..


8 comments:

ainnoraini said...

same la kite tim ..kasi bersih rumah hari ini...

kak ain tak de bibik jugak ..tapi sejak 2 menjak ni ade asst...ramai pulak tu...

sape lagi rakyat jelata la..sekali sekala mmg kene suruhan kerahan tenaga bersih ape yg patut...tu semua relaterpaksa...dah besarkan kene la ajar...

Chekgu Azrine said...

itu la tugas kita tims sampai kita leh upah maid.. hahaha.. saje nyakat ko..yelar.. nak wat camnekan..weekend je sure kena mengemas..

Citarasa Rinduan said...

chaiyok2......
mama tims boleh..

PS: mmg rasa tak selesa kalau rumah tak bermop seminggu kan??

sarah-najwan said...

sama la dgn akak tims..akaklah bibiknya..hahhahaa

akak dpt bygkn awk dan 4 hero itu..hehe..akak ade 3 hero..lebih kurang la tu gayanya...

kdg2 akak pikir nk upah org..seminggu sekali dtg..buat seme keja..dr mengemas, menggosok, melipat kain..etc..ok gak kan..

~izan~ said...

akak mcm izan jugak,kemas rumah ada fasa2 hehe..sbb dua tingkat..tp bab2 anak2 kecik mmg tak menahan.kita kemas barat,dia sepah kat timur..hmm...berperang sokmo la izan.

tp akak ada 4 hero kann..mesti lg bersilat atau mereka pun bley tolong kan? =D

ibu MZW @ farah idayu said...

chaiyok2! kemas umah smpai berkilat...hehe~

Puan Kutu said...

itulah..tgh basuh kain nie..jap lg mengemas n mengemop.haha..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

mama tims..sy x tahulah lappy sy probelem ke apa..tp sy x nmpk tulisan..cuma nmpk gambar jer..

sy agak-agak jerlah yer..kalau ikut gambar ni mmg itulah keje sy hari-hari :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...