PELABUR EMAS PERAK

May 11, 2011

Minyak naik,gula naik...sumer naik..gaji tak naik naik!!..

Aritu minyak ron 97 naik..nasib la ahkak pakai ron 95 jer..pastu tu tup..semalam krajaan dah umumkan gula naik 20sen..hai camnela kos sara hidop lepas nih..mesti naik..otomatik naik..nak nak ahkak yg mempunyai ramai anak ni..ahaha..
ramai ke baru 4 je(bunyi cam nak tambah lagi je)..

bila gula dah naik..so otomatik harga barang yg lain pon naik,gaji bila nak naik tok najib....org yg meniaga lg la terasa.pasni adala kes sorok gula la plak,susah nak dpt gula..ataupon dia mmg ada stok gula tapi jual dgn harga yg mahal.amik kesempatan nak kaut untung lbh..

kuarge aku takla pakai byk gula..coz ktorg lebih pada pakai susu n creamer..kalau buat teh o ke milo o ke br guna gula.tapi kalau buat kueh mueh kene gak pakai gula kan..sabo jela ek..moral of the story kurang kn gula satu sudu cukop..




pesanan penaja


11 comments:

kAmi dAn mEreKa said...

aah la kak,
gula dah naik sangat2 dah ni,

komfem semua makanan naik, memang kurus kering lah kite nanti, tak makan,

semua dah mahal, ;(

~ yus ~ said...

memang kena sabar ajelah..apa nak buat..huhu

Chekgu Azrine said...

kot mana pun kita tak blh hidup tanpa gula.. ye dok

~izan~ said...

izan meniaga kek mmg guna gula sgt2..semua naik skrg ni,nk jual ape2 pun nk letak harga dah serba salah tp agak2 untung2 lebih kurang,boleh la...kdg2 mcm tak berbaloi pun ada jugak huhu.

bila tah nak turun.rasanya mcm takkan turun je =(

zatil said...

betul mama tims..

sat g sume benda pun naik rege sbb gula naik rege..uwaaa...

MrS. F!zA said...

adeh..mmg kena tabah je kan..semua naik..haihh

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

a'ah hari tu ron97 naik rega..suami pon nasib pakai ron95 je..

sy dah lama x pakai gula pasir ni kat rumah..sy pakai gula tebu yg beli kat farmasi warna brown..mahal sikit dlm rm6.50..gula pasir ni x bagus pon kan pasal ada chemical..

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...

sy dah komen entri ni haritu..tp sbb blogspot problem jumaat lps habis dimakan komen sy..

sy x guna gula pasir yg nih..sy guna brown sugar yg kaler coklat tu..beli kat farmasi..

^^eKaTiKaH^^ said...

sabau jew lah..apew leh buat...

mommie yuyu said...

ais krim naik hrga sbb gula naik harga.td yuyu g beli air batu campur pun tawar semacam je, ni mst kurangkan gula ni..

Liza @ Adzriel AB said...

segala benda naik harga... adoii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...