PELABUR EMAS PERAK

January 5, 2012

Sessi persekolahan 2012



Assalamualaikum..


Adoila..lama giler tak hapdet..sibok sgt2..sory semua..
nak nak time nak masuk sessi persekolahn baru ni..lagila sibok..tak menyempat nak uruskan diri sendiri..pastu fb pon dah tak layan,tgk wall sendiri jer,tak tau crita n kabar kwn2 kat fb..sempat settle kan pasal anak2 jer..maklum je lah tahun ni anak saya 3org skali skolah..pheww!!


so bayangkan jelah cemana siboknya saya..mana nak hantar amik anak skolah..
dari 520 pg rutin saya dah.. mula buat breakfast n bekal utk anak2..
sebab anak2 mmg prefer bawal bekal ke skolah
kalau beli tu ada la sekali sekala..pastu settlekan keja2 umah,750 pg antar asyraf ke tadika..then balik umah utk sambung keja umah ape yg patut..masak dan sebagainya..
dlm kul 12tgh amik dia balik..


pastu kul 940pg gi skolah abg ngah utk teman n tgk dia waktu rehat..yelah baru dajah 1..so minggu ni mmg saya yg nak teman n tgk dia masa rehat..mulai mmgu dpn takde dah..bukanlah nak berkepit dgn dia sentiasa..saya cuma arahkan dia n tgk dr jauh..saya nak dia berdikari..nampak gayanya dia boleh menyesuaikan diri..harap2 berterusanlah..
nak mintak tolong abg dia yg dajah 4 tu takleh sbb waktu rehat dajah 4-6 tak sama..lambat..waktu balik pon tak sama..hari jumaat jer sama..



asyraf sempat tunjuk "peace"..


penat giler saya semalam terkejar2..nasib suami mintak cuti..so start mmgu depan lagi la sibok coz dorang dah start kelas agama petang,ngaji n tusyen huhu..tak tahu la saya mampu ke tak..nak tak nak kenala mampu jugak..suami kata mama boleh..mama kan supermak!!ceh..tu kalau blh terbang..hua hua hua..


pasal asyraf ni pon satu hal lg..semalam kat tadika dia mmg tak nanges..tu kira dah oklah tu..pastu bila saya sampai kul 12 nak amik dia n dia nampak muka saya tuptup trus nanges..hahaha..pasni harap2 jgnla nanges lg..


sory klu tak sempat nak bw..tp saya akan cuba jgk curik2 masa..saya kan supermak..:p


okies babai semua..


p/s:cerita pasal jenjalan penang n cameron highland pon ntah bila nak hapdet..tggu ikut q la..


eh..selama senyap kat fb ni saya aktiv kat twitter..jom folo molo kat saya kat sini

23 comments:

Cik Ina Do Do Cheng said...

kadang-kadang kita berbangga ngan diri kita boleh uruskan semua hal kan. mama tims,kalau dah cam ni punya sibuk rasa nak jadi lelaki plak. cik ina tinggal sorang je yang kecik, dah merasa cam ko dolu-dolu. sabau ye, pejam celik pejam celik, tak lama lagi besaulah anak ko tu : )

Huda said...

sekarang ni kebanyakan ibu bapa semua sibuk termasuklah saya jugak, anak baru masuk darjah satu..

~ yus ~ said...

biasalah kita kaum ibu ni kan tims.

Saya pun..:)

ajak said...

assalam ...wahhh .....sibuk tulll mamma tims ... insyaallah menjadi ibu yang hebat buat anak anak ...tq.

ratusiput said...

samala kite tim.ehehe.lg super duper sibuk dr org berkerja.ratu nk tweet pun tak sempat ni.bw mane yg smpat je.

Hanis Azla said...

bila buka sekolah ni mmg kita kalut sikit kan.. akak yg bercuti smlm pun smp ke malam sibuknya.. he..he.. hari ni pun sibuk juga memantau lagi.. harap2 semuanya berjalan dgn lancar untuk supermak dan anak2nya.. :))

Hanis Azla said...

bila buka sekolah ni mmg kita kalut sikit kan.. akak yg bercuti smlm pun smp ke malam sibuknya.. he..he.. hari ni pun sibuk juga memantau lagi.. harap2 semuanya berjalan dgn lancar untuk supermak dan anak2nya.. :))

Hanis Azla said...

bila buka sekolah ni mmg kita kalut sikit kan.. akak yg bercuti smlm pun smp ke malam sibuknya.. he..he.. hari ni pun sibuk juga memantau lagi.. harap2 semuanya berjalan dgn lancar untuk supermak dan anak2nya.. :))

luahfikiran ... mari kita said...

Salam,
Terfikir jugak, macam mana masa LF dulu mula2 masuk sekolah rendah (masa tu belum ada cerita tadika lagi) ! Emak ayah nak cerita kembali pun meninggal. Rasanya anak2 kita sekarang lagi berani dan bersemangat

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

mmg supermak lah mama tims ni walaupon x blh terbang..tp kira cam nk terbang dh tu..zup ke sana zup ke sini..


sy nih mujur hantar dan ambik anak sekolah keje papa dia psl sejalan..lg pon kete ada 1 je..


samalah sy kul 5 pon dh lentung lentang kt dapur siapkan bekal risya n sarapan suami

miloais milo said...

minggu pertama persekolahan
memang sibuk sangat lah....
nak plak ada anak yg baru masuk darjah 1...

sabar ye mama tims... masuk minggu ke 2 - ok dah anak2 kat sekolah tu...

Kakzakie said...

Semua ibu yg ppunya anak mesti akan rasa semua ini dan bila dah besar akan jadi nosalgia hidup yg indah utk di kenang...

So Shy Lady said...

nasib lah t.pengsan he..he.. akak smlm duk balut buku teks ank2 smpai 1am.

ni bw sambil tsengguk neh he..he..

shaz said...

Mmg penat!!

MrS. F!zA said...

hero2 dah mula sekolah.. msti sunyi rumah kn time diorg tkde..hihihi

Ros said...

Salam ziarah..

MamaEma said...

si abg tu pengawas ke mama tims

Daddylicious said...

cubaan...heehee

Deru Ombak said...

Salam..

Ibu-ibu Akan terus bz dgn anak-anak sampai bila- bila..

Saya follow blog anda ye..tq

mamyharraz said...

samalah rutin kita cuma berbezanya keadaan je..kadang tak sangka boleh handle semua benda dlm satu masa..

moga kita di beri kekuatan utk tempoh hari2 yg bizi ini ;)

~izan~ said...

akak boleh! segak bergaya hero2 akak nak ke sekolah.

mmg ramai org kata surirumah tu takde la sibuk mana,tp tgk la jadual akak.nk bernafas pun kena amik time jap hehe..

slmt bersilat akak! =)

CuTeMiUt78 said...

mama tim kena urus kan 3 anak.. memang supermak... kita ni baru sorang sekolah.. kelam kabutnya pergh mengalahkan anak ramai

Izan Ishak said...

go go chaiyok kak tim! hensem anak2 akak...masing2 dgn baju sekolah masing2 ye.

izan tak jadi supermak sbb anak2 pegi sekolah naik van aje.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...