PELABUR EMAS PERAK

November 17, 2011

Sambung part 2 cerita bandung n jakarta

Salam semua..selamat pagi..

okey mari kita hapdet sambungan crite ke bandung kelmarin..
pada yg tak tau sila rujuk n3 ini..
saya hapdet ringkas jer yer..
masa sgt jeles ngan saya..



ok pepagi dah breakfast kat hotel..simple bf..ok la ada nasi goreng,meehoon,telor mata,roti dll..
dah breakfast kami gerak ke Tangkuban Perahu..perjalanan 2jam naik keta..jalan nya
lebih kurang cam kat gentingla..beza nya jalan ke situ sempit sket dan jalan tak rata..so syukur jela jalanraya ke genting lagi bagus dan maintain..
nak masuk ke sini kena bayar..klu tak silap 50,000 rupiah seorang..lbh kurang rm20 seorang..eh klu silap kira sory..saya maths mmg fail..






adam tukang nyibok..takleh tgk mama papa nak berduadua an..

belakang tu kawah gunung berapi yg tak aktif lagi..i'm sure ramai yg dah tahu kan..yg tak tahu so dah tahu la kan...kat sini kan puncak so mmg sejuk sket la..sebenanya bagi saya takde yg menarik pon kat sini,tp saja la pegi tgk tempat org..

yg kureng sket kat sini terlalu ramai penjual yg menjual mcm2..kebetulan saya pegi hari biasa,so tak ramai tourist..kami dikerumuni lebih dari 5 org penjual..selagi kita tak beli selagi tu lah dia folo kita sampai balik..naik rimas dibuatnya..
en suami tgh tawar menawar la tu..harga yg dia letak mmg tinggi..so kena pandai tawar..cakapla mahal ke..atau takpelah mahal sgt la..dia akan turunkn harga...tp jgnlah murah sgt dorang pon mencari rezeki..


ni satu hal lagi..en suami tgh tawar menawar ngan penjual ni..dia jual patung naruto..mmg kartun fevret anak2 saya..so bila dia nampak anak saya menangis nak..dia turunkan harga sket jer..pandai dia..



part ni yg best..ubi dan tempe goreng fresh kat sini,makan panas2..perghh..



ok dah jenjalan kat dalam sejam lebih..kami pon balik..singgah jap ke FOS..factory outlet...tak beli apa pon kat situ.pastu dah lapar nak makan..suruhla supir tu bawa kami ke Restoran Bumbu Desa di rumah mode..

di sekitar Rumah Mode..





















Restoran ni menyediakan makanan seperti lauk pauk yg boleh diterima pakai oleh saya..sebab perut saya tak leh terima kebanyakkan makanan kat sini..
bumbu desa boleh la..sedap jugak..di sini lauk pauk nya dah siap masak..kalau ikan goreng tu..dia masak separuh dulu..then klu kita nak dia akan gorengkan garing..
jom tgk lauk apa kami mkn..
lauk yg kami pilih ialah ikan goreng gurami goreng(rupa dia mcm ikan talapia merah),ayam goreng manis,ayam goreng masin sayur kangkung,tempe goreng,bergedil dan ulam ulaman..lauk ni boleh la masuk dlm perut saya daripada lauk nasi padang kat jakarta(nnti hapdete)..


ok..air pulak..mmg takde air lain kat sini..hanya ada air botol tu nampak tak..bukan air gas tau,tu air teh manis..atau dorang panggil 'teh botol'..dan air mineral jer..nak air laici ker milo ais ke takde..



okla tu jer utk hari ni..igt nak update semalam,tp biasala masa..masa...oh masa...sampai izan pon dah tuntut cite ni..kata nak update semalam..hahaha...
esok update lagi..eh esok ke?ada masa ke?..isnin kot..sambung part3..sampai part3 jelah..takyah byk part...

okies babai..ptg nnti ai jenjalan umah kenkawan ek..

10 comments:

mamyharraz said...

tangkuban perahu tu mmg cantik view sana..

~izan~ said...

haha! izan ada klik tajuk ni smlm tp xde n3nya..ni baru ada smula hehe..tu yg tnya..

bumbu desa tu kat klcc pun ada.izan lalu je tp xpenah masuk,maka bila akak kata boleh diterima pakai makanannya,nnt izan nk try la hehe..

seronok tgk akak jln2..nnt update lg tmpt2 menarik skali kos dgn info2 hehe..

KizZ said...

Erm...gambar yang kedua tu...macam nasi ambeng ek..tapi macam nasi lemak pun ada...hihi

urm tuan belog,jom xchange link nak?

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

alahai..bestnya tgk tims jenjalan tmpt org..sy ni dlm mesia pon x abeh jln lg..

Alin Marlini said...

Alin 3 kali pi Bandung..tak singgah pun Takuban Perahu..asyik pi tempat shoping jek..

MamaEma said...

bila lah nak pergi indonesia nie..geram tgk blogger cerita bercuti kat sana

Ms Fai said...

huh, pandai penjual tu ambil kesempatan... semua dpt ke patung naruto tu?? wah, seronoklah hero2 akak...
teringin juga nk ke sana ;)

MrS. F!zA said...

selalu tgk org gi tangkuban perahu kalo gi sana.. terfikir jgk ni tmpt gunung berapi ke tp tkkan org gi melawat..so skrg dh tahu lah gunung berapi tk aktif..hihi

e.l.i.z.@ said...

akak turun sampai bawah tak? situ bau busuk sikit..bau lava..boleh sapu lava tu kt kulit.

haah mmg pun, dorg akan folo sampai ler kita beli..rimas gile hihi

azila said...

sedapnya tempe goreng..heheh, akak sama ngan zla, jenis cerewet sket bab2 mkn kalo p tempat org...heheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...