PELABUR EMAS PERAK

December 13, 2011

Ke Zoo Negara la kami..



Assalamualaikum...


Sebenanya dah lama budak2 ni ajak ke zoo negara..
tapi nak kena carik masa yg sesuai untuk bawak dorang ni..
last sekali pegi masa adam umo 6bln kot..
so sabtu lepas dapatla masa yg sesuai..
pepagi seawal 730 pg dah gerak dari umah..
motip?..nak dapat parking dpn skali..mmg dapat pon..hahaha..
n tak berpanas terik nnti..


zoo bukak kul 10 cantekla tu..singgah breakfast sumer..
tup tup ngam2 kul 10 sampai..
beli tiket semuanya rm 58 kami sekuarga..
dewasa rm 20,kanak2 rm 6..bawah 3thn takyah bayar..


okeh jom layan gamba jelah..

posing dulu sebelum masuk..


zirafah tgh makan..




tuan tanah harus posing sbb kaki dah lenguh..;p


ni part paling best..ni 1st time saya dtg dia kuar ke depan..sebelum ni tetiap kali dtg dia dok terperuk kat dlm sana..dia tgh lapar gamaknya..tu yang keluar nampak manusia ramai...adam xcited giler tgk singa nih,siap buat bunyi lagi..



bagus btul burung ni,semua tgh kembangkan sayap memasing mengadap cahaya matahari..sbb apa tak dpt dipastikan..


gamba bawah kiri ialah cipan yer..barula tau ni cipan..bagus btul la saya jenis binatang pon tak tahu..



tiap kali dtg zoo dia tido..bila la ko nak bangun..


sila jgn tiru aksi ini..hahaha..ni peminat dan pencinta kambing tau..kalau boleh nak bwk balik kambing ni..en suami kata bila tgk n bg mkn kambing seolah olah adalah terapi bg dia..ekekeke...cite2 nak jadi penternak kambing bila dah pencen nnti..


tgk la aksi kanak2 peminat gajah ni..xspecially adam yg minat btul dgn gajah ni..


kat blkg tu ikan besor..
giler penat time ni..baru lepas tgk show singa laut..syok tengok singa laut beraksi kat dlm sana,gamba takde sbb org ramai sgt susah nak tgk lagipon tgh dokong adam..okeh mana yg tak tau lg..show time singa laut kul 11pg dan 3ptg..so be there utk chop tempat duduk..

oke..tu jelah nak cerita..yg penting we had a great time with the kids..walaupon kaki lenguh dan sakit sampai sekarang..melecet lak tu..

okies babai..nak bw jap..

12 comments:

munna said...

MMG PENAT KLUPUSING SATU ZOO TU... BARU2 NI MUNNA KE ZOO MELAKA TIKET DEWASA RM 7 JE... BINATANG PUN BANYAK JUGA

- dieyana - said...

ha, elok la ke zoo pagi2 ... zoo memang tempat sesuai utk kanak2 nak kenal binatang....

Amy Syaquena said...

serius lame gila x pergi zoo negara...

e.l.i.z.@ said...

wah awal jgk ek akak turun..tp ok la, dpt park kt depan.xyah nk menapak sgt hihi

mamyharraz said...

best bwk anak berjln kt sini..byk benda depa boleh belajar. :)

Kakzakie said...

Berjalan di zoo ni tak sedar sebab melihat dari satu kandang ke satu kandang. Sedar-sedar kaki lenguh dan penat. Anak-anak mana ada letih... berlari pun boleh lagi.

Chekgu Azrine said...

last pegi zoo tahun lepas.. tu pun rombongan sekolah tims..

dapatla merasa bawak anak2 gi.. hehehe

Qhaifa Nur said...

seronok bawa anak2 datang sini...

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

zoo negara last pegi ms sy kecik dulu..anak-anak pon x penah jejak sini..kalo zoo melaka tu adalah..

MamaEma said...

lama tak pergi sana..teringin nak bawa anak-anak sama...bukan harga tiketnya RM 28 ke..kalau RM 20 dah kira murahlah ni...

Pia said...

"lamanya tak pi zoo adalah dekat 7 thn kot...ada binatang2 yg baru ker...rasa malas nak pi sbb binatang2 asyik dok nyorok jer..."

Myra Jay said...

Happy la anak2 akak dapat p zoo..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...